nederland-portugal.... - Reisverslag uit Portimão, Portugal van lindaopreis - WaarBenJij.nu nederland-portugal.... - Reisverslag uit Portimão, Portugal van lindaopreis - WaarBenJij.nu

nederland-portugal....

Door: Linda Tol

26 Juni 2006 | Portugal, Portimão

wat een feest gister! portugal won!! hier weten ze wel hoe ze een voetbalwedstrijd moeten kijken, zo!
gelukkig waren we zo slim geweest een jasje over ons oranje shirtje aan te trekken, want toen er rooie kaarten gingen vallen, waren ook wij hollanders ons leven niet meer veilig....
we zijn gister met z'n 4tjes, arthur, marleen, suus en ik, naar de haven gegaan waar op een groot scherm de wedstrijd was te volgen! het hele plein stond vol, overal waar je keek was het rood-groen.
met hier en daar een verdwaald oranje shirt...
ben geen voetbalkenner of die-hard fan, maar dit was toch wel effe een wedsrijd! veel kansen gehad en als ie dan weer mis van het doel was, ging er een lading spanning door dat publiek! terwijl wij (zachtjes) oehhhh zeiden met de gedachte, shit, weer niet! klonk er een luid gejoel van de portugezen als "wij" de bal er weer niet in kregen!
uiteraard waren wij voor nederland, maar het was toch wel een prachtig plaatje toen portugal uiteindelijk had gewonnen! iedereen stond te dansen en alle auto's bleven toeteren! de stad stond heel even op z'n kop! heel even maar, want zoals dat ook hoort, geen gesodemieter na zo'n wedstrijd! gewoon iedereen rustig weer huiswaarts zonder dat daar politie begeleiding bij nodig is! je zou het niet zeggen als je het voetbalteam van portugal ziet spelen, maar het is een vredig volkje, die portugezen.
een top avond gehad! en hans! bedankt he, daar gaat mijn pool!!! verstand van voetbal! nou mooi niet!!

• 26 Juni 2006 - 08:49

Jaap Kes:

Soms zit het mee (vaak niet ) en dan weer tegen.
    Maar dat is het leven.
    Leuk wat van je te lezen.
    Vr. Groet Jaap kes.

• 26 Juni 2006 - 09:30

De Parre.:

Joho en de banjo's en mien met de mandolien!wij zijn gelukkig weer verlost van het virus wat voetbal heet.4 wedstrijden gespeeld en met elkaar 45 min. goed gevoetbald en maar zeggen dat iedereen er verstand van heeft.eindconclusie van dit wk volgens de echte kenner lang leve portugoooooooooooool!

dikke X vande Parre

• 26 Juni 2006 - 09:32

De Parre.:

p.s waar blijven de foto's?

• 26 Juni 2006 - 12:32

Emiel:

Hey Linda,
    Leuk weer een reisverslag te lezen van je. Hier was de stemming iets minder gisteren :-). Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen.
    Groeten van Emiel

• 26 Juni 2006 - 18:40

Miletta:

Gelukkig nog op tijd een Mega Wup verpatst....

Wanneer zien we wat plaatjes?

• 26 Juni 2006 - 19:50

Sjaak Bos:

Hoi linda. Mooi verhaal. Deed me denken aan vorig jaar toen ik in Lissabon was waar AZ speelde. Na de wedstrijd opgenomen in het Portugese publiek: biertjes drinken en worsten eten. Prachtvolk ! Veel plezier daar verder. groet Sjaak

• 27 Juni 2006 - 10:48

Els Koster:

Je leuke berichten uit Portugal gelezen. Behalve dat je die bikinibroekjes inmiddels door al dat gefitness met bretels op hun plaats zal moeten houden, zul je je nu ook wel supergezond voelen door al die groentes en groentesapkuren!!
    Wij moeten nog een paar weekjes werken, maar het vakantiegevoel begint,mede door jouw reisverslag, al aardig door te breken. Veel plezier toegewenst daar in Portugal, Els Koster